Сайт для освітян, батьків та небайдужих до освіти. Проблематика, новизна, світовий досвіт, новини.
13/09/2020
📑Методичні розробки
Матеріали з досвіду роботу (розробки уроків, позакласних заходів, методичні знахідки, інтерактивні вправи) для зручності розповсюдження серед вчительської спільноти розміщені на освітянських платформах за посиланням:
Мої вправи на Learning.apps
або по QR-коду
11/09/2020
22/08/2020
ФІЛІППІНСЬКИЙ ТЕСТ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ МОРФОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ
ФІЛІППІНСЬКИЙ ТЕСТ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ МОРФОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ
В дошкільному віці (зазвичай в 5-6 років) у дітей відбувається «напівзростовий стрибок у зрості», який полягає у суттєвому подовженні рук і ніг.
Для того, щоб дізнатися пройшов цей скачок зросту чи ні, потрібно попросити дитину доторкнутися правою рукою до лівого вуха, провівши руку над головою. Дитина 4-5 років не може цього зробити – руки ще занадто короткі.
Результат Філіппінського тесту достатньо точно характеризує біологічний вік дитини. Він відображає ступінь розвитку скелету, рівень дозрівання нервової системи, здатність головного мозку сприймати і переробляти інформацію. Загалом таким способом перевіряється ступінь морфофункціональної зрілості організму.
Фізіологами встановлено, що, якщо дитина починає відвідувати школу до того, як у неї відбувся напівзростовий стрибок, це різко негативно позначається на її здоров’ї, в першу чергу – психічному, і вкрай рідко приносить успіх у навчанні. Чому так? Тому що після такого стрибка у зрості, організм дитини стає надійнішим в біологічному сенсі, а тому – працездатнішим.
Паспортний вік, в якому проходить цей напівзростовий стрибок, може істотно варіюватися. У деяких дітей він завершений вже до 5 років, в інших – тільки після 7 років. Ясно, що в такому віці різниця в два роки – це дуже багато.
Після того, як напівзростовий стрибок завершений, у дитини з’являються реальні функціональні можливості до сидячої, досить тривалої роботи в рівному темпі (зрозуміло, ще невеликі – вони будуть швидко, але нерівномірно збільшуватися в міру дорослішання, але основа вже закладена).
Але не слід стверджувати стовідсотково, що якщо дитина виконала філіппінський тест – вона точно готова до навчання в школі.
«Шкільна зрілість» – це сукупність певних навичок і умінь дитини, таких, як: навик освоєння соціальної ролі учня; навик навчальної діяльності; вміння взаємодіяти з соціальним оточенням; фізіологічна готовність до навчання в школі.
Філіппінський тест допоможе вам визначити один з показників шкільної зрілості – ступінь фізіологічної готовності до навчання в школі.
https://www.instagram.com/p/CD1wCyjJ30l/?igshid=v5jb4tenwk8q
ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДОШКОЛИ – ЦЕ КОМПЛЕКСНЕ ПОНЯТТЯ. «Чи готова моя дитина до школи, до шкільного навчання?».
ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДОШКОЛИ – ЦЕ КОМПЛЕКСНЕ ПОНЯТТЯ.
«Чи готова моя дитина до школи, до шкільного навчання?».
Це головне питання, яке постає перед батьками 6-7-річних дітей. Найчастіше під такою готовністю дорослі вважають вміння дитини читати, рахувати, писати. Але насправді готовність дитини до навчання охоплює значно ширше коло питань.Необхідно одразу розділити поняття педагогічної і психологічної готовності дитини до школи.🤔💭
Педагогічна готовність — це запас знань, умінь і навичок, наявний у дитини на момент вступу до школи. Під цим, як правило, мається на увазі уміння переказувати, читати, рахувати, однак це не дає змоги спрогнозувати успішність навчання навіть на найближчий час.
Психологічна готовність — це якісна своєрідність інтелектуального розвитку дитини і деяких особливостей її особистості, без яких неможливо успішно навчатися в масовій школі. Сформованість цього рівня надзвичайно важлива. В психології виділяють такі взаємопов'язані компоненти психологічної готовності дитини до шкільного навчання: мотиваційна, фізіологічна, інтелектуальна, емоційно-вольова та соціальна.
· Мотиваційна готовність виявляється у настроях дитини, її прагненні, бажанні йти до школи, яке поєднується з тим, як дитина уявляє вимоги школи, наскільки готова змінити свою дошкільну, ігрову позицію.
· Фізіологічна готовність означає достатній рівень розвитку психофізіологічних (рівень сформованості дрібної моторики), фізіологічних (ріст, вага, кількість постійних зубів) й анатомо-морфологічних функцій і структур дитячого організму, стан здоров'я (фізіологічна зрілість). Цей рівень повинен забезпечити витримання дитиною відповідних навантажень і стимулювати до подальшого розвитку. Важливою складовою даної компоненти є соматичне і психічне здоров'я дитини, сформованість навичок здорового способу життя.
· Інтелектуальна готовність пов'язана з відповідним рівнем розвитку пізнавальної сфери дитини. Але не лише з рівнем, який досягнуто: важливим є фактор здатності цієї сфери до подальшого розвитку, утворення вищих психічних функцій, нових між функціональних психологічних систем.
· Емоційно-вольова готовність визначається рівнем сформованості довільності основних психічних процесів та поведінки, само організованістю, зосередженістю, умінням контролювати свої емоції. Соціальна готовність означає адекватність дитини, її здатність жити і розвиватися в соціальному оточенні, мати відповідні навички комунікації, соціальну компетентність (вербальну активність, виконання вимог та дотримування правил поведінки, відстоювання власної позиції, прийняття рішень, орієнтація у просторі та часі).
Рівень розвитку психологічної готовності дитини до шкільного навчання є дуже важливим показником. Для шестирічних дітей з високим рівнем психічного розвитку найбільш типовим є кооперативно-змагальний характер спілкування з однолітками, довільність у сфері взаємодії з дорослими та відкриття дитиною своїх переживань у сфері самосвідомості, крім того, принципово важливим є:
· сформовані прийоми ігрової діяльності, розвинена соціальна активність, засвоєні моральні та поведінкові норми; розвинена уява;
· високий рівень наочно-образного мислення, пам'яті, мовлення.
Важливі також:
· ЗАГАЛЬНА ОБІЗНАНІСТЬ (ЗАПАС ЗНАНЬ). Вміння розповісти про себе, батьків, місто, пори року, рослини, тварини, овочі і т.п.
· УВАГА: Знайти розбіжності між малюнками; Знайти пару предмету;
· ПАМ’ЯТЬ (зорова, слухова
· МИСЛЕННЯ (вміння робити умовиводи, висновки, аналізувати, порівнювати) Знайти, чим подібні і чим відрізняються предмети; Узагальнити групу предметів; Вміння порівнювати предмети за розміром, формою, орієнтуватися у просторі, керуючись поняттям “далі-ближче”, “вгорі-внизу”, “праворуч-ліворуч”, “більше-менше” та ін.
· МОВЛЕННЯ: Фонематичний слух (правильна вимова всіх звуків мови). Вміння за серією малюнків скласти оповідання.
· РОЗВИТОК ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУКИ: Вміння скопіювати дане зображення предмету, напису.
· ДОВІЛЬНІСТЬ ПОВЕДІНКИ: Здатність вислухати дорослого, правильність виконання завдань.
· БАЖАННЯ ІТИ ДО ШКОЛИ.
Таким чином психологічна готовність до шкільного навчання – це різнобічна характеристика дитини, за допомогою якої можна дістати уявлення про рівень загального розвитку майбутнього школяра, про ті психологічні якості, які матимуть вирішальне значення для успішності на початковому етапі навчання.
09/08/2019
Емоційний інтелект — це здатність розпізнавати емоції інших людей + свої власні.
Емоційний інтелект — це здатність розпізнавати емоції інших людей + свої власні, а також правильно їх називати. Саме тому дуже важливо розвивати цю здатність у дітей ще з самого раннього віку. Далі, ми розглянемо ряд порад, як це можна зробити.
![]() |
Емоційний інтелект у дитини: як його розвинути? |
Важливі аспекти розвитку емоційного інтелекту у дитини:
Висновки

Критичне мислення — це....
Критичне мислення — це здатність дивитися на проблему, аналізувати її та висувати творче та ефективне рішення.
Воно є однією з найважливіших навичок, які наші діти можуть навчитися. Навички критичного та творчого мислення допомагають нам приймати правильні рішення та знаходити вихід навіть з найскладніших ситуацій. Діти з хорошими навичками критичного мислення будуть більш успішними, як стануть дорослими.
Навчайте дітей бавитися самостійно

Що дасть самостійність для дитини?
Заохочуйте творчу гру

Важливі моменти:
- 1. Ніколи не пізно починати. Сьогодні творчі ігри доступні навіть для немовлят. Але якщо ваша дитина вже старша, не хвилюйтеся! Нічого страшного, починати ніколи не пізно.
- 2. Ресурси. Дайте дитині ресурси, які заохочують творчість.
- 3. Творчі простори. Ви можете призначити простір для деяких типів творчої гри. Ганок або гараж для малювання, куточок для одягання, килимок для ЛЕГО. Це допоможе приборкати творчу плутанину, яка може розвиватися під час вивчення дитиною своїх творчих сторін.
- 4. Нехай діти малюють поза лініями. Ви стурбовані тим, що ваша дитина не розфарбовує зелене дерево так, як це має бути? Або вона не може залишитися в межах ліній? Не хвилюйтесь! Вони творчі! І якщо вони помиляються, то зможуть зрозуміти, що має відбутися далі. Давайте дітям чистий папір, а також книжки-розмальовки. З чистого паперу «діти більш вільно виражаються у своїх малюнках, особливо якщо вони все ще мають обмежений словниковий запас».
- 5. Не турбуйтеся про кінцевий результат. Так, дитячий суп ніхто їсти не буде. Картина, яку намалювала ваша дитина, більш схожа на картоплю з очима. Метою творчості є процес, а не кінцевий результат. Замість того, щоб запитувати: «Що це таке?», скажіть: «Розкажи мені про це! Тобі було весело? Яка твоя улюблена частина?”. Це кращий спосіб поговорити про те, що ваша дитина зробила, і зосередитися на цьому процесі.
Будьте прикладом
- Поділіться своїми помилками. Чому так важливо показувати нашим дітям, що ми теж зазнаємо невдачі? А тому, щоб вони бачили, що невдача може трапитись з кожним.
- Нехай вони висловлюють свої думки всупереч вашій. Мислення “поза рамками” розвиває уяву. Іноді думки вашої дитини можуть відрізнятися від наших, особливо коли вона росте. Їй потрібно боротися з цими думками та прийти до певного висновку. Замість того, щоб говорити їм, що вони помиляються, заохочуйте їх до виправдання цих думок. Їхнє мислення може вас здивувати.
- Зменште час, який проводиться біля екрана. Неструктурований час гри більш цінний для розвитку мозку дитини, ніж електронні засоби масової інформації. Але не тільки діти повинні скоротити час, витрачений перед екраном. Батькам також необхідно його скоротити й більше часу проводити за розмовою, а не екраном смартфона, телевізора чи ПК.
- Сімейна трапеза. Згідно з дослідженнями: вечеря повним складом є однією з найважливіших речей, які ви можете зробити разом зі своїми дітьми. Це не тільки навчить дітей їсти здорову їжу, але й покращить ваше спілкування в сім’ї.
-
ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ Маринич Л. С., магістр Вінницький державний педагогіч...
-
ФІЛІППІНСЬКИЙ ТЕСТ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ МОРФОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ШКОЛИ В дошкільному віці (зазвичай в 5-6 років) у дітей відбувається «напів...
😲😤😭ОБРАЗА - наслідки гордині і невміння спілкуватися!
😲😤😭 ОБРАЗА - наслідки гордині😠 і невміння спілкуватися🤐! Кожній людині властиво ображатися. Ось навіть сьогодні по дорозі на роботу х...
